вівторок, 18 березня 2014 р.

Коловорот

Коловорот — це один із шести простих механізмів, конструкція якого була визначена кресленнями, виконаними науковцями доби Відродження у грецьких текстах на тематику технологій. Основою конструкції коловорота в цілому вважають колесо, закріплене на (осьовому валу) таким чином, що ці дві деталі рухаються разом та передають механічну енергію одна одній. У цій конфігурації — спеціальний шарнір або вальниця підтримують обертальний рух вала.
Герон Александрійський визначав коловорот як один із п'яти простих механізмів, що використовуються для піднімання вантажів.[2] Його також інтерпретують як різновид лебідки, яка складається зі шківа, з'єднаного з циліндричним валом, що забезпечує наявність передатного відношення, необхідного для намотування мотузки та піднімання вантажу, такого як відро води з колодязя.
Така система є різновидом важеля, із навантаженням, спрямованим по дотичній до поверхонь колеса та осьового вала, урівноважених навколо шарніра, який виконує роль точки опори. Тому передатне відношення коловорота — це співвідношення відстаней від точки опори до місць прикладення сили або навантаження, що в даному випадку відповідає співвідношенню радіальних вимірів колеса та осьового валу.

Немає коментарів:

Дописати коментар